Chceme-li být zdraví, začněme jídlem


V podvědomí to jistě všichni máme, tu informaci o tom, že to, co přijímáme do svého těla prostřednictvím stravy, je velmi důležité a na našem zdraví se to také hodně podepisuje. Jenže… Jsme pohodlní, rozmlsaní a uspěchaní. Často sníme ve spěchu cokoliv, abychom zahnali hlad, a nepřemýšlíme nad tím, co si z toho naše tělo bere.
vitaminy na talíři


Pojďme si nyní říct pár rad k tomu, co v naší výživě změnit, abychom si nemuseli vyčítat, že své tělo vědomě týráme a zaděláváme si na zdravotní problémy:


·         Zdravý rozum by neměl být potlačen spoustou lákavých informací o zázračných prostředcích. Obyčejná střídmost v jídle a výběr vhodných potravin totiž bohatě nahradí vše, co si v lékárně či e-shopu koupíme za drahý peníz.


·         Dbát na čerstvá a doma připravená jídla – ano, není vždy čas, ale nemusíme vyvařovat pokrmy o pěti chodech, stačí nám jeden, zato výživově hodnotný a zdravý. Tedy čerstvé potraviny, ovoce, zelenina, kvalitní obiloviny, maso a mléčné výrobky. Jednoduchá zeleninová polévka, kterou si doma vyrobíme bez zbytečných konzervantů, glutamátů a barviv přeci nemůže nikoho urazit.


·         Snídaně je základ – jak pro naši energii, tak i správné fungování metabolismu. Když ráno vynecháme jídlo a odbydeme se třeba jen kávou, organismus jede po celý den na menší výkon, pořád se snaží někde něco dohnat a čerpat z rezerv, které jsme mu ani nedopřáli si vytvořit. Když pak ještě chceme energii nahnat rychlými cukry, o nadělení je postaráno. Je prokázáno, že zhruba dvě hodiny po přísunu cukru má náš organismus oslabenou imunitu.
žena a zelenina


·         Ani ovoce vše nespasí – moderní ovocné smoothies, džusy a podobně nás akorát zahrnou dalším zbytečným cukrem navíc. Pokud jste si doma někdy odšťavnili pomeranč, pak víte, kolik jich je potřeba, abychom měli zhruba dvě deci šťávy, běžně tři, čtyři pomeranče najednou nesníme, dvě deci jejich šťávy však není problém vypít, že?


·         Mléčné a kysané výrobky jsou pro nás velmi cenné – kyselé zelí, kefír, nebo tvaroh, ale také mléčně kvašená zelenina, takzvané pickles, jogurty a podobně, nejen, že jsou zdrojem vitamínů a cenných látek pro náš organismus, obsahují také probiotika, která zajišťují správné fungování střev a tím i posílení naší obranyschopnosti.
míchaný salát


Pokud se tedy denně ládujeme několika pilulkami na posílení imunity, zkusme popřemýšlet nad tím, co jsme v posledních dnech jedli. Třeba budeme překvapeni, kolik toho našemu zdraví škodí a pouhé nahrazení jinými potravinami nám ušetří nejen peníze, ale i zdraví a o to jde přeci především.

Chceme-li být zdraví, začněme jídlem
4.3 (86.88%)32